Zayıf yönlerimizi veya olumsuz eğilimlerimizi fark ettiğimizde, onlar üzerine çalışma fırsatını yakalarız.

Zayıf yönlerimizi veya olumsuz eğilimlerimizi fark ettiğimizde, onlar üzerine çalışma fırsatını yakalarız.

         Eğitim sisteminin toplumsal ihtiyaçlara cevap vermesi için değişen toplumsal şartlara, bilimsel ve teknolojik gelişmelere paralel olarak öğretmenin de kendini yenilemesi gerekmektedir. Hizmet sunan bir öğretmen toplumun gerisinde kalmamak için yıllar önce edindiği bilgi ve beceriler ile yetinmemeli kendini sürekli yenilemelidir. Bilim ve teknolojide meydana gelen gelişmeler diğer toplumsal kurumlar gibi eğitim kurumunu da etkileyerek değişmeye zorlamaktadır. Öğretmenlerin yenilikleri eğitim kurumlarına yansıtabilmeleri için her şeyden önce değişme ve gelişmelerden haberdar olmaları gerekir. Değişme ve gelişmeleri izlemek çoğu zaman öğretmenlerin olanaklarını aşabilir. Örneğin bilgisayar ve bilgisayar teknolojisine bağlı olarak gelişen İnternet ortamı kullanıcılara güzel imkânlar sunmaktadır. Bilgisayar teknolojisi donanım açısından pahalı ve kullanımı özel bilgi ve beceri gerektirdiği için bu hizmetin yaygın bir şekilde tüketilmesini sınırlandırmaktadır. Dolayısıyla öğretmenlerin özel gayretleri ile bu hizmetleri kullanmaları zorlaşmaktadır. Teknolojik gelişmelerin eğitim kurumlarına yansıtılmasını zorlaştıran bir diğer neden de bilgi eksikliğinden kaynaklanan teknoloji hakkındaki bazı yanlış anlayışlardır (bilgisayarın öğretmenin yerini alamsı gibi). Bu durum öğretmen eğitiminin hizmet öncesi ile sınırlı olmadığını hizmet içinde de devam etmesi gerektiğini göstermektedir. 
Öğrenmeyi verimli hale getirmek ve öğrenilenlerin kalıcılığını artırmak amacıyla öğretme-öğrenme süreci üzerinde yapılan araştırmalar sonucunda öğretim yöntem ve tekniklerinde ortaya çıkan yeniliklerin kullanılması gerekliliği de hizmet içi öğretmen eğitimini zorunlu hale getiren başka bir nedendir. Aynı şekilde öğrenmeyi verimli hale getirmek ve öğrenilenlerin kalıcılığını artırmak amacıyla öğretme-öğrenme süreci üzerinde yapılan araştırmalar sonucunda öğretim yöntem ve tekniklerinde ortaya çıkan yeniliklerin kullanılması gerekliliği de hizmet içi öğretmen eğitimini zorunlu hale getiren başka bir nedendir. 

         Bu  kapsamda okulumuz Sosyal Bilgiler Öğretmeni Nurcan GEZER bütün öğretmenlerimize 2019 yılı mahalli ve merkezi  hizmet içi eğitimlerin önemini vurgulayarak başvuru ve katılım süreci hakkında bilgilendirici bir sunum yaptı.

02.01.2019 534

02-01-201902-01-201902-01-201902-01-201902-01-2019